Läromedel som vi har producerat

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

INTRESSEANMÄLAN

Webbläromedel som vi producerat

Webbläromedel som vi producerat

Nyheter

Nyheter

Målgrupp: Grundskola/Skapande skola

Eleverna skapar, filmar och klipper ett nyhetsinslag baserat på den senaste tidens nyhetsflöde. Klassen delas in i två grupper som skapar två olika nyhetssändningar.

Genus

Kvinnligt och manligt

Målgrupp: Lärarfortbildning

Vi tittar närmare på hur genus och genusfrågor skildras i media idag.

Mobilversion

Webbläromedel som vi producerat

Webbläromedel som vi producerat

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

INTRESSEANMÄLAN

Webbläromedel som vi producerat

Webbläromedel som vi producerat

Film

Heldagsfilmning (valfritt tema)

Målgrupp: Grundskola/Skapande skola

Under heldagsfilmning får eleverna skapa berättelser och budskap utifrån specifika teman/genrer som ni bestämmer, samt filma, redigera och visa filmen under samma dag.

Reklam - målgrupper
Reklam

Reklam

Målgrupp: Gymnasie- och högskolenivå

Vi ser på vilka som är sändare av film och reklam och vilka de tänkt sig som målgrupper. Vilka metoder och vilka koncept använder de sig av?