Läromedel som vi har producerat

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

INTRESSEANMÄLAN

Webbläromedel som vi producerat

Webbläromedel som vi producerat

Reklam - målgrupper
Reklam

Reklam

Målgrupp: Grundskola/Skapande skola

Vi undersöker vilka som är sändare av film och reklam och vilka de tänkt sig som målgrupper. Vilka metoder och vilka koncept använder de sig av? Hur påverkas vi?

Bok till film/Sångtext till film
Film

Bok till film/Sångtext till film

Målgrupp: Grundskola/Skapande skola

Eleverna får skapa egna korta filmberättelser utifrån en bok eller sångtext som de arbetat med.

Mobilversion

Webbläromedel som vi producerat

Webbläromedel som vi producerat

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

INTRESSEANMÄLAN

Webbläromedel som vi producerat

Webbläromedel som vi producerat

Tänk själv
Film

Tänk själv

Målgrupp: Grundskola/Skapande skola

Vi undersöker vad som är fakta och vad som är tyckande samt hur t.ex. klippning och ljud påverkar hur vi uppfattar en berättelse.

Reklam - målgrupper
Reklam

Reklam

Målgrupp: Gymnasie- och högskolenivå

Vi ser på vilka som är sändare av film och reklam och vilka de tänkt sig som målgrupper. Vilka metoder och vilka koncept använder de sig av?