Läromedel som vi har producerat

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

INTRESSEANMÄLAN

Webbläromedel som vi producerat

Webbläromedel som vi producerat

grundläggande filmanalys Grundläggande filmanalys
Film

Filmens språk

Målgrupp: Lärarfortbildning

Hur samverkar filmens beståndsdelar för att fängsla tittare? Lär dig filmspråkets grunder och en analysmetod som fungerar på alla typer av filmer.

Mobilversion

Webbläromedel som vi producerat

Webbläromedel som vi producerat

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

Utbildningsfilmer: Påverka med film

Film är det största mediet idag, men hur använder man film för att påverka andra? I den här korta ABF-kursen som vi har varit med och gjort, lär du dig effektiva knep och får konkreta tips på hur du kan tänka – från idé till distribution.

Läs mer »

INTRESSEANMÄLAN

Webbläromedel som vi producerat

Webbläromedel som vi producerat

Filmens språk

Film som pedagogiskt verktyg

Målgrupp: Lärarfortbildning

Få en översikt över pedagogiska metoder för rörlig bild i undervisning. Ni får också en grundkurs i filmens språk.

Retorik Presentationsteknik
Retorik

Retorik och reklam

Målgrupp: Gymnasie- och högskolenivå

Vi möter retoriken varje dag. Hur fungerar det klassiska hantverket att övertyga i dagens medielandskap?